Dry needling in Tilburg

Wanneer je een dry needling behandeling wilt ondergaan, kan je terecht bij Fysiotherapie Wilhelminapark in Tilburg. Dry needling is een speciale techniek waarbij een pijnlijke spier wordt aangeprikt met een naald waardoor op een snelle manier een ontspanning ontstaat in de spier. In principe verloopt het aanprikken van de spier pijnvrij, hoewel iedereen dit natuurlijk anders kan ervaren. Door het kort aantikken van de zogenoemde triggerpoints zal je een krampje voelen, waarna de spier zich zal ontspannen. Vaak ervaren patiënten na het aanprikken een vermoeid gevoel in de desbetreffende spier. Dit is meestal van korte duur.

Een persoonlijk behandelplan met dry needling in Tilburg

Als je last hebt van langdurige spierklachten, en je komt bij ons langs, bespreek je allereerst jouw specifieke klachten met je fysiotherapeut. Vervolgens worden je pijnlijke spieren onderzocht. Zo probeert hij of zij de oorzaak van de pijn te achterhalen en stelt de therapeut samen met jou een persoonlijk behandelplan op. Een dry needling behandeling in onze praktijk in Tilburg kan hier deel van uit maken. Wanneer je bijvoorbeeld last hebt van de volgende klachten, kan dry needling uitkomt bieden:

Wil je jouw pijnklachten aanpakken? Maak een afspraak

Onze vakkundig geschoolde fysiotherapeuten in Tilburg, voeren iedere behandeling, waaronder dry needling, professioneel uit. Heb je interesse in onze diensten? Maak dan een afspraak via het online contactformulier of bel naar +31 (0)13 543 58 41. Wanneer je vragen hebt, kan je deze ook telefonisch aan ons stellen.