+31 (0)13 543 58 41 info@fysiotherapie-tilburg.nl

Schockwave

Informatie over Schockwave

Shockwave therapie is een relatief jonge behandelmethode, in de laatste jaren heeft deze therapie zich snel en succesvol ontwikkeld.  Hoewel er nog redelijk wat onduidelijk is over de genezende werking van shockwave therapie heeft deze vorm van therapie de medische wereld substantieel veranderd.
Voordelen van shockwave zijn de effectiviteit, de veiligheid en het voorkomen van eventuele operaties.

Wat is Schockwave?

Shockwave therapy is een behandelvorm waarbij de patiënt wordt blootgesteld aan krachtige schokgolven, die door middel van de kop gericht worden op het te behandelen gebied om zo het gewenste effect te krijgen. Door het aanbrengen van deze schokgolven zal er een herstelmechanisme optreden in het beoogde weefsel. Dit komt doordat er microschade ontstaat die de volgende processen in werking stelt; een verbeterde doorbloeding, vernieuwd cel herstel en een verhoogde stofwisseling. Daarnaast is de shockwave ook in staat om eventuele verkalkingen in de pees te vergruizen die op kunnen treden na langdurige klachten.

Heeft u een van deze klachten?

Shockwave therapy heeft meerdere functies maar blinkt het meest uit in langdurige peesklachten. Hieronder is een lijst met enkele van de vele behandelmogelijkheden.

Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting

Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)

Pijn net onder de knieschijf (jumpers knee)

Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)