Shockwave therapie Tilburg

Home » Behandelingen » Shockwave therapie Tilburg
Wil je shockwave therapie ondergaan in Tilburg? Kom dan naar Fysi Tilburg.

Wij hebben alle kennis en apparatuur in huis om deze relatief jonge behandelmethode veilig en effectief toe te passen. De laatste jaren heeft shockwave therapie, ook in omgeving Tilburg, zich snel en succesvol ontwikkeld. Hoewel er nog redelijk wat onduidelijkheden zijn over de genezende werking van deze therapie, heeft deze vorm van therapie de medische wereld substantieel veranderd. Voordelen van shockwave therapie zijn de effectiviteit, de veiligheid en het voorkomen van eventuele operaties. Wil jij een shockwave therapie volgen in Tilburg? Maak dan gemakkelijk online een afspraak.

Hoe verloopt een shockwave behandeling in Tilburg?

Shockwave therapie is een behandelvorm waarbij je therapeut in Tilburg gebruikt maakt van een shockwave apparaat. De kop van dit apparaat wordt op het lichaamsdeel dat behandeld moet worden geplaatst. Hierdoor wordt dit lichaamsdeel blootgesteld aan krachtige schokgolven. Door het aanbrengen van deze schokgolven zal er een herstelmechanisme optreden in het beoogde weefsel. Dit komt doordat er microschade aan het weefsel ontstaat die de volgende processen in werking stelt: een verbeterde doorbloeding, vernieuwd cel herstel en een verhoogde stofwisseling. Shockwave therapie kan onder andere helpen bij chronische schouder- en nekklachten. Ook wanneer je last hebt van knieklachten, zoals pijn aan je knieschijf, kan een shockwave behandeling bij ons in Tilburg uitkomst bieden. Daarnaast is de shockwave ook in staat om eventuele verkalkingen in een pees te vergruizen die op kunnen treden na langdurige klachten.

Benieuwd of shockwave therapie jou kan helpen? Neem dan contact met ons op!

Shockwave therapie heeft meerdere functies, maar is vooral effectief voor het verhelpen van langdurige peesklachten. Hieronder staat een lijst met enkele van de vele behandelmogelijkheden. Heb je interesse in shockwave therapie bij onze praktijk in Tilburg? Maak dan meteen een afspraak via het online contactformulier of bel naar +31 (0)13 543 58 41. Ook wanneer je vragen hebt, kan je die telefonisch aan ons stellen.

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn net onder de knieschijf (jumpers knee)
  • Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)