Nekklachten fysiotherapie Tilburg

Home » Behandelingen » Nekklachten fysiotherapie Tilburg
Wanneer je last hebt van nekklachten, kan fysiotherapie volgen bij Fysi Tilburg helpen.

Als je rondloopt met nekklachten, is het aan te raden om fysiotherapie te volgen bij een van onze praktijken in Tilburg. Het is belangrijk dat je pijn in je nek op een professionele manier aanpakt, omdat je op een juiste manier van je nekklachten af moet komen. Door een persoonlijk behandelplan in een van onze praktijken in Tilburg, ga jij jouw nekpijn gericht tegen. Een van onze fysiotherapeuten onderzoekt alle klachten in je nek en zet vervolgens een goed behandeltraject voor je op. Samen werken we toe naar het herstel van jouw nek, zodat jij binnen de kortste keren weer zonder pijn je nek kunt bewegen.

Wat zijn nekklachten?

Bij nekklachten heb je een enorme pijn in de nek. Deze nekpijn kan zeer plots aanwezig zijn of heel geleidelijk ontstaan. Vaak is de nekpijn afkomstig van de spieren, de kleine gewrichten en de banden in de nek. Meestal worden nekklachten niet veroorzaakt door ernstige aandoeningen. Gewone nekpijn gaat in de meeste gevallen vanzelf over. Is dit bij jou niet zo en blijft de pijn in je nek aanwezig? Meld je met jouw nekklachten dan aan voor fysiotherapie in een van onze praktijken in Tilburg.

Hoe ontstaan nekklachten?

Nekklachten kunnen diverse oorzaken hebben. Daarom onderzoeken we bij fysiotherapie altijd wat de oorzaak is van jouw nekklachten. Op deze manier kunnen we de oorzaak van je pijn aanpakken en ervoor zorgen dat deze zo snel mogelijk verdwijnt. Misschien heb je zelf al vermoedens over het ontstaan van de klachten in je nek. Deel deze vermoedens vooral met onze fysiotherapeut, zodat hij of zij kan kijken of de vermoedens kloppen.

Je nekpijn kan ontstaan door onder andere:

• Lang aanhoudende spanningen
  • Een verkeerde houding
  • Een plotse of verkeerde beweging
  • Overbelasting
  • Een ongeluk
  • Een sportblessure

Hoe kun je nekklachten laten behandelen met fysiotherapie bij onze praktijken in Tilburg?

Fysi Tilburg biedt voor nekklachten verschillende soorten fysiotherapie aan. Voor we je behandelen, leggen we aan jou de diverse opties uit. Afhankelijk van de oorzaken van jouw nekpijn bepalen we in overleg met jou welke fysiotherapiebehandelingen je krijgt. Een aantal mogelijke fysiotherapieën zijn:

Elke therapievorm heeft een eigen verloop en werkt op een andere manier. Onze fysiotherapeut bespreekt daarom van tevoren welke fysiotherapie het best bij jouw nekklachten past. Ben jij akkoord met het persoonlijke behandelplan dat voor jou wordt opgesteld? Dan is het tijd om je nekpijn gericht aan te pakken.

Kies voor een efficiënte en effectieve fysiotherapiebehandeling bij Fysi Tilburg

Alle fysiotherapeuten van Fysi Tilburg zijn vakkundig opgeleid en volgen regelmatig bijscholing. Hierdoor weten zij precies welke behandelingen je nodig hebt en voeren ze iedere aangeboden vorm van fysiotherapie professioneel uit. Heb je last van aanhoudende nekklachten en wil je die laten behandelen door gerichte fysiotherapie? Neem dan gerust contact met ons op. Wij streven ernaar om jouw nekpijn met zo min mogelijk behandelingen te kunnen bestrijden, zodat je snel van alle klachten in je nek verlost bent. Maak online een afspraak bij een van onze praktijken om zo snel mogelijk jouw pijn tegen te gaan.