Rugpijn Therapie Tilburg

Home » Behandelingen » Rugpijn Therapie Tilburg

Wanneer je last hebt van rugpijn, helpen wij je bij Fysi Tilburg graag om hiervan af te komen.

Wanneer je last hebt van rugpijn, helpen wij je bij Fysi Tilburg graag om de rugklachten te verminderen. Eén van onze deskundige fysiotherapeuten uit Tilburg onderzoekt je en bespreekt je klachten. Op basis hiervan wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld voor de beste therapie om jouw rugpijn te verhelpen of te verminderen.

Wat is rugpijn?

Rugpijn is een pijn die door je gehele rug trekt of juist vooral in je onderrug voelbaar is. Deze pijn kan zo hevig zijn, dat het uitstraalt naar je benen en/of billen. De pijn kan plotseling ontstaan, maar ook geleidelijk. Dit hangt af van de oorzaken waardoor jouw (lage) rugpijn is ontstaan. Meestal verdwijnt de rugpijn binnen een paar dagen, maar als de pijn aanhoudt, kun je voor gerichte fysiotherapie terecht bij onze praktijk in Tilburg.

Hoe ontstaat rugpijn?

Vaak ontstaat rugpijn door het continu aannemen van een verkeerde houding. Ook kan het zijn dat jouw rug overbelast raakt door te veel sporten of een fysiek intensieve baan. Deze oorzaken zorgen ervoor dat jij geleidelijk last krijgt van rugklachten. Natuurlijk kan het ook ineens in je rug schieten, waardoor je acute rugpijn ervaart. Sommige lichaamsklachten verdwijnen uit zichzelf. Is de oorzaak van jouw rugpijn overbelasting of een verkeerde houding? Dan is het belangrijk om fysiotherapie voor jouw rugpijn te volgen bij ons in Tilburg. Wij leren jou hoe je jouw rugspieren sterker maakt en verhelpen te pijn.

Persoonlijk behandelplan tegen rugpijn en rugklachten in Tilburg

Rugpijn kan je dagelijks leven zeer verstoren. De kleinste bewegingen kunnen pijn doen en voor ongemakken zorgen. In onze praktijk in Tilburg bespreken wij jouw rugpijn en behandelen we deze rugklachten professioneel, zodat ze verminderen of verdwijnen. Je fysiotherapeut achterhaalt eerst de oorzaak van jouw pijnklachten. Heb je jezelf bijvoorbeeld bezeerd tijdens het sporten of wordt de pijn veroorzaakt door een verkeerd beweegpatroon? En heb je naast rugpijn ook last van nekklachten? Met deze informatie wordt een persoonlijk behandelplan voor je opgesteld dat kan bestaan uit verschillende therapieën.

Een divers aanbod van therapieën voor rugpijn in Tilburg

Wanneer je last hebt van rugpijn, kun je in onze praktijk in Tilburg verschillende therapieën ondergaan om de rugklachten te verminderen. Denk aan:

• Manuele therapie: uitermate geschikt om pijn in de wervelkolom aan te pakken.
  • Dry needling: pijnlijke spieren worden aangeprikt, zodat ze ontspannen en de pijn vermindert of zelfs geheel verdwijnt.
  • Shockwave therapie: met gerichte schokgolven kan jouw rugpijn aanzienlijk verminderen.
  • Sportfysio: hierbij leer je hoe je voortaan pijnloos kunt bewegen en sporten.

Laat je rugklachten verminderen in onze praktijk in Tilburg

Jouw rugpijn behandelen we professioneel in Tilburg, zodat jouw rugklachten verminderen en vaak zelfs verdwijnen. Wij streven ernaar om in zo min mogelijk behandelingen een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Zo kun jij weer snel pijnloos sporten en met plezier je dagelijkse activiteiten ondernemen. Heb je interesse in onze behandelingen of heb je vragen? Bel dan naar +31 (0)13 543 58 41 (praktijk Wilhelminapark) of +31 (0)13 303 60 01 (praktijk Wandelbos). Je kunt natuurlijk ook direct een afspraak maken.